Najbardziej zaawansowaną formą współpracy z dziennikarzami w sieci jest stworzenie wirtualnego biura prasowego. Jest ono uruchamiane na firmowej stronie www, w specjalnej sekcji, zatytułowanej „informacje prasowe” lub „dla prasy”.
Spotyka się czasem obszary wymagające uprzedniej rejestracji i logowania, ale nie jest to najlepsze rozwiązanie – może ono skutecznie odstraszyć część dziennikarzy. Lepiej jest udostępnić taki dział wszystkim zainteresowanym: nie ma przeciwwskazań, by z informacjami prasowymi zapoznali się bezpośrednio klienci firmy czy przypadkowi internauci.
Internetowe biuro prasowe powinno być starannie zaprojektowane, w sposób ułatwiający odnalezienie poszukiwanych informacji. Poniżej przedstawiamy listę elementów, które znajdują się zwykle w wirtualnych biurach dla prasy.
Bieżące informacje. W tej sekcji publikowane są najnowsze informacje prasowe. Trzeba pamiętać, że każda z nich musi być bezwzględnie opatrzona datą. Dobry zwyczaj nakazuje też zamieszczanie informacji w różnych formatach, na przykład MS Word (.doc), sformatowany plik tekstowy (.rtf), ewentualnie czysty plik tekstowy (.txt) i Adobe Acrobat (.pdf).
Informacje archiwalne. Materiały, które nie są już aktualnościami, trafiają do archiwum. Powinno być ono zorganizowane bądź tematycznie (w poszczególnych katalogach informacje na dany temat – dotyczy to szczególnie grup kapitałowych o bardzo zróżnicowanej działalności), bądź chronologicznie (uporządkowanie według dat przygotowania materiałów). Jeśli witryna jest bogata w informacje, można zaopatrzyć ją w wyszukiwarkę zasobów.
Leave a reply