Telesprzedaż i marketing

Pierwsze programy poświęcone teledystrybucji, pojawiły się we Włoszech w 1974 roku. Od tego czasu cieszą się one dużym powodzeniem. W 1985 roku podobne audycje ukazały się w Stanach Zjednoczonych. Obecnie, programy poświęcone sprzedaży i promocji transmitowane są tam dwadzieścia cztery godziny na dobę.

W mniejszym nieco stopniu istnieje to również we Francji1. Telewizja kablowa przyczyni się prawdopodobnie do rozpowszechnienia tego rodzaju sprzedaży. Oczekuje się również pojawienia się na rynku europejskim amerykańskich przedsiębiorstw tego typu.

Istnieją również specjalne katalogi (video-katalogi) proponujące video-kasety, pozwalające dokonać wyboru produktów w domu przy pomocy magnetoskopu. Ta forma sprzedaży nie cieszy się jeszcze zbyt dużym powodzeniem, ale pojawienie się video-płyty, która pozwoli na łatwiejsze zatrzymanie obrazu, nada jej zdecydowanego rozmachu.

Najnowszą formą sprzedaży bezpośredniej jest MWP. Zasada jego polega na niedużej indywidualnej sprzedaży dokonywanej przez dużą liczbę osób. Każda z nich, reklamując produkt jest wynagradzana przez producenta tak, jakby to było w przypadku klasycznej reklamy: z tym, że klient otrzymuje poradę od przyjaciela, a obsłużony jest w domu.

Zasady tego rodzaju dystrybucji są szczegółowo omówione w drugiej części tej książki. Z punktu widzenia klienta, MWP jest nowym sposobem robienia zakupów, sposobem, który wydaje się odpowiadać tendencjom „powrotu do domu’, „sprzedaży zindywidualizowanej” oraz „roztropnego konsumenta”. Pozwala on również tym, którzy sobie tego życzą, otworzyć ich własne przedsiębiorstwo dystrybucji. Czy działalność ta jest również zgodna z nowymi zwyczajami dotyczącymi pracy zawodowej?

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>