Strony publikujące komunikaty firmowe

O stronach publikujących komunikaty firmowe pisaliśmy już przy okazji omawiania media relations, czyli sposobów utrzymywania dobrych stosunków z mass mediami. Mogą to być wyspecjalizowane serwisy, zajmujące się wyłącznie publikowaniem informacji prasowych (jak na przykład polski serwis netPR www.netpr.pl czy amerykański PR Newswire www.prnewswire.com), lub też działy witryn informacyjnych, publikujące komunikaty prasowe (np. Tygodnik Finansowy prnews.tf.pl).

Współpracując z internetowymi serwisami informacyjnymi, trzeba pamiętać o kilku ważnych zasadach. Najważniejsza z nich to właściwa identyfikacja profilu danej witryny – chodzi tu o dobór mediów, które zamierzamy zainteresować komunikatem.

Kluczem do sukcesu jest też odnalezienie właściwego adresu e-mailowego, służącego do nadsyłania informacji prasowych – w przeciwnym wypadku przesłany komunikat może utonąć w powodzi korespondencji. Ta uwaga dotyczy szczególnie dużych serwisów tematycznych i portali – jeśli nie uda się zdobyć właściwego adresu, szanse na opublikowanie komunikatu są praktycznie równe zeru.

Reagowanie na krytykę zamieszczaną na stronach www. Internet jest medium demokratycznym, w którym każdy może zamieszczać dowolne informacje, w tym także treści nieprzychylne naszej firmie. Pół biedy, jeśli wiadomość taka zostanie opublikowana na rzadko odwiedzanej stronie. Zdecydowanie gorzej jest, gdy niekorzystne informacje na temat danej firmy znajdą się w bardziej uczęszczanych przez internautów serwisach lub na serwerach grup dyskusyjnych. W takiej sytuacji potrzebna jest szybka reakcja.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>