Sprzedaż bezpośrednia i korespondencyjna

Pod nazwą sprzedaży bezpośredniej rozumie się wszystkie formy sprzedaży poza sklepem. Może być to bezpośredni kontakt sprzedawcy z klientem w domu lub na specjalnie w tym celu organizowanych zebraniach czy wystawach produktów. Liczne przedsiębiorstwa w Europie działają przez swoich reprezentantów handlowych, których zatrudniają. Inne korzystają z usług niezależnych dystrybutorów. Zapewnia to osobisty kontakt oraz serdeczną i dobrą usługę, jakiej oczekuje dzisiaj europejski klient.

Inną formą sprzedaży pozasklepowej jest sprzedaż korespondencyjna. Klient wybiera produkt w domu, za pomocą katalogu, reklamy w prasie lub listu, który otrzymał pocztą (mailing). Zamówienie wysyła pocztą lub telefonicznie i jest mu ono dostarczone do domu pocztą lub specjalnym transportem.

Nie jest to nowa forma sprzedaży, ale staje się ona coraz bardziej popularna w Europie. Odpowiada ona również tendencjom „powrotu do domu” oraz „sprzedaży zindywidualizowanej”. Niektóre przedsiębiorstwa sprzedaży korespondencyjnej rozsyłają ten sam katalog, lecz pod inną nazwą, w zależności od miejsca przeznaczenia, aby w ten sposób dotrzeć do szerszej rzeszy klientów. „Rozważny konsument” ma czas dokładnie porównać oraz wybrać odpowiadające mu produkty, wiedząc o tym, że jeżeli zmieni zdanie, będzie mógł je zwrócić. Przedsiębiorstwa sprzedaży korespondencyjnej dysponują dzisiaj najnowocześniejszą technologią, Zautomatyzowane pakowanie, doskonała sieć informatyki…

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>