Skyscraper (reklama pionowa)

Skyscraper („drapacz chmur”) to pionowy, wielkoformatowy element reklamowy, zbudowany podobnie jak baner – tyle że w pionie. Jest umieszczany zwykle w lewej lub prawej części witryny, na paskach menu (podobnie jak małe butto- ny). Został wprowadzony jako standard IAB dopiero w roku 2001.

W konstrukcji skyscraperów wykorzystywane są najrozmaitsze technologie, od prostych obrazków gif po zaawansowane kreacje w rich format. Skyscrapery uważane są za formę mało dokuczliwą dla internautów, choć czasem są mniej chętnie widziane przez same witryny (ich spore rozmiary w pionie sprawiają, że część witryn „rozjeżdża się” nadmiernie w dół).

Zamawiając skryscraper, musimy pamiętać, by znalazł się on na bocznym menu jak najbliżej początku strony (tak, by jego górna część była widoczna na tzw. pierwszym ekranie, to jest po pierwszym załadowaniu serwisu, bez konieczności przewijania strony).

Agencje reklamowe łączą niekiedy skyscrapery z banerami lub nawet ine- gabanerami (billboardami), co daje efekt obudowania strony reklamą danej firmy (tzw. efekt surround). W takich wypadkach otrzymujemy rzeczywiście bardzo dużą powierzchnię reklamową, umożliwiającą stworzenie ciekawej i nieagresywnej kreacji.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>