Scroll button i mailing

Scroll button (rzadziej: scroll banner) to element, który podąża za użytkownikiem w czasie przeglądania strony. Zwykle jest umiejscowiony w prawym dolnym rogu strony, przy paskach nawigacyjnych. Przewijanie strony powoduje równoczesne przemieszczanie się przycisku w dół – tak że zawsze pozostaje on w prawym dolnym rogu przeglądarki.

Zasadniczą zaletą takiej formy reklamy jest jej stały kontakt z użytkownikiem – nawet po przewinięciu strony w dół, kiedy zwykły baner, umieszczony na początku strony, już nie jest widoczny.

Jak wspomnieliśmy na początku rozdziału, zawęziliśmy pojęcie reklamy do promocji na stronach www, co zostało podyktowane układem książki. Dla porządku przedstawimy poniżej krótko dwie popularne formy reklamy wykorzystywane poza witrynami www.

Pod pojęciem mailingu rozumiemy listy komercyjne lub doklejki do listów (stopki), rozsyłane za opłatą do posiadaczy kont pocztowych. Szerzej o mailingu pisaliśmy w poprzednim rozdziale, dotyczącym tekstowej komunikacji z klientem.

W ostatnim czasie zauważa się wzrost zainteresowania komunikatorami typu instant-messaging. Najpopularniejszą tego typu usługą w Polsce jest Gadu-Gadu. Spotyka się tutaj dwie formy reklamowe: push i puli. Promocja typu push polega na wvsvlaniu przez operatora komunikatów do użytkowników – w momencie uruchomienia komunikatora pojawia się osobne okno z przekazem reklamowym. Z kolei promocja typu puli polega na wyświetlaniu banera w okienku komunikatora, nad prowadzoną rozmową. Uczestnicy rozmowy mogą jednak banera po prostu nie zauważyć, należy więc stosować agresywne hasła i kolory, a z myślą o posiadaczach kart dźwiękowych warto uzupełnić baner efektami akustycznymi – zabiegi te zdecydowanie podniosą skuteczność banera.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>