Roztropny konsument i zindywidualizowanie sprzedaży

Nieprzemyślane zakupy, robione zupełnie beztrosko, należą już do przeszłości. Obecnie wymaga się jakości. I to po umiarkowanej cenie. Nie wierzy się już w mylną reklamę. Dokładnie czyta się etykietki. Staliśmy się dorosłymi konsumentami.

Kupujemy magazyny konsumenta i studiujemy w nich porównawcze testy. Zasięgamy również opinii naszych przyjaciół. Chcemy wiedzieć, czy ich oceny zgodne są z tymi, które znajdujemy w czasopismach. Telewizja również interesuje się „roztropnym klientem”. Coraz częściej spotyka się w niej programy informujące nas o produktach. Zaczynają się one klasyfikować w kategorii „często oglądanych”.

Chcemy mieć również zagwarantowaną możliwość reklamacji. Kupujemy tylko wówczas, gdy zaistnieje klimat zaufania pomiędzy producentem czy sprzedawcą a konsumentem, którym jest każdy z nas.

Przedsiębiorstwa, w celu informowania klientów o jakości i pochodzeniu swoich produktów, wprowadzają systemy darmowych rozmów telefonicznych. Dzisiaj oczekujemy „sprzedaży uosobionej”. Chcemy, aby widziano w nas indywidualność, jedyną w swoim rodzaju, mającą specyficzne wymagania. Domagamy się prawa do zróżnicowania, bycia sobą. Nie chcemy już jednolitości. Chcemy być obsługiwani na miarę.

Podczas, gdy dawniej królował w naszych wnętrzach zimny i nieosobowy styl, teraz możemy zamówić sobie meble według własnego gustu oraz własnych potrzeb. Wybieramy ich kształt, rozmiar, kolor, tapieerkę itd.

Jakość produktu jest dzisiaj bardzo ważna. Nie chcemy już kupować byle czego, co jest nietrwałe. Domagamy się rzeczy ładnych, solidnych, idealnych. Rzeczą niezwykle ważną jest usługa. Naszego zaopatrzeniowca wybieramy nie tylko ze względu na jakość jego produktów, ale również bierzemy pod uwagę jakość usług, zarówno podczas, jak i po sprzedaży, możliwość reklamacji. Lubimy drobne wyrazy wdzięczności ze strony naszego zaopatrzeniowca. Kartka imieninowa, czy też list osobiście do nas zaadresowany, w zależności od naszych upodobań i zwyczajów, mogą być rzeczą ważną. Peugeot np. oferuje pomoc drogowa dla samochodów nie tylko swojej marki, lecz również dla. innych. Czasami to właśnie ta dodatkowa usługa zadecyduje o naszym zaufaniu do tego właśnie producenta.

Przy kupnie samochodu również mamy do wyboru szeroką paletę kolorów karoserii, jak leż tapicerki. Możemy wybrać opcję z klimatyzacja nawet wtedy, gdy kupujemy mały samochód… Nasz „kokon na kółkach’7 może być również na miarę.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>