Rozsyłanie komunikatów prasowych – kontynuacja

Nie zaśmiecaj skrzynek redakcyjnych. Przesłana informacja prasowa powinna składać się z tekstu podstawowego i – ewentualnie – tekstu informacyjnego na temat firmy. Tymczasem zdarza się, że przedsiębiorstwa rozsyłają całe foldery czy zajmujące wiele megabajtów zdję cia prezesów, co świadczy o braku poszanowania dla dziennikarskiego czasu. Co więc należy w takim wypadku zrobić? Najlepiej umieścić w przesyłce link do strony, z której można pobrać dodatkowe informacje czy zdjęcia.

Stosuj właściwy format informacji. Rozsyłając informacje prasowe, dobrze jest pamiętać, że nie wszyscy mają najnowsze wersje profesjonalnego edytora tekstowego. Dlatego trzeba załączyć plik w formacie tekstowym lub też link do strony, na której znajduje się dana informacja w innych popularnych formatach.

Pamiętaj o temacie listu. Jeśli informacja prasowa jest rozsyłana za pośrednictwem poczty elektronicznej, należy bezwzględnie opatrzyć ją tytułem, najlepiej w rodzaju „Informacja prasowa: firma X prezentuje nowy produkt Y” – tak, by od razu było wiadomo, że mamy do czynienia nie z niechcianą reklamą (spamem), lecz z solidnie przygotowaną notką prasową. Brak tytułu spowoduje najprawdopodobniej usunięcie pliku z serwera redakcyjnego bez wcześniejszego przeczytania (przesyłka będzie wyglądała jak zwykły wirus).

Upewnij się, czy adres jest prawidłow. Często e-maile nie trafiają do adresata z najbardziej prozaicznego powodu: błędnego adresu. Przed wysłaniem należy się upewnić, czy adres jest prawidłowy i czy nie zawiera niepotrzebnych znaków. Trzeba też uważać, by nie przekręcać nazwisk dziennikarzy lub nazw redakcji.

Uwierz w Internet. Internet to naprawdę doskonały sposób na utrzymywanie kontaktów z prasą. Tymczasem wiele firm po rozesłaniu e-maili dręczy redakcje faksami, próbując przesłać raz jeszcze dostarczony już za pomocą sieci materiał. Podobnie rzecz się ma z telefonami – nie ma potrzeby dzwonić, by sprawdzić, czy informacja nie wymaga uzupełnień. Jak już wspomnieliśmy, na końcu wiadomości podaje się zwykle adresy i numery telefonów kompetentnych osób: jeśli będzie taka potrzeba, dziennikarz sam zadzwoni do firmy, której dotyczy komunikat.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>