Reklama w kodzie strony www

Najstarszym sposobem emitowania reklam jest umieszczanie ich w kodzie strony www: jego podstawową zaletą jest duża szybkość działania – przede wszystkim dlatego, że reklamy są zintegrowane ze stroną i wraz z nią pobierane z serwera. Najpoważniejszą wadą tej metody jest brak możliwości sporządzania profesjonalnych statystyk, np. kliknięć i przejść na stronę reklamodawcy. jak również brak możliwości rotacji (wymiany banerów emitowanych na jednej powierzchni). Sam proces wymiany reklam nie jest zautomatyzowany, co w wypadku serwisów liczących więcej stron jest poważnym obciążeniem dla administratora.

Metoda wstawiania reklamy w kod strony www jest stosowana i dziś, ale głównie w wypadku powierzchni zamawianych na dłuższy czas i rozliczanych według modelu fiat fee (opłata za określony czas ekspozycji). Często w ten sposób emitowane są także reklamy, umieszczane przez witryny na zasadach barterowych (wymiana reklamowa).

Metodą wyświetlania reklam drugiej generacji są wewnętrzne systemy emisji reklam, których głównym zadaniem jest serwowanie banerów według określonych, prostych parametrów oraz prowadzenie skróconych statystyk.

System taki jest mało zaawansowany: istnieje możliwość określenia dat startu i końca kampanii, liczby wyświetleń i rotacji banerów. Mechanizm ten umożliwia więc – w odróżnieniu od poprzednio omawianego rozwiązania – wyświetlanie różnych reklam naprzemiennie w tym samym miejscu. System posiada możliwość generowania prostych statystyk: liczby wyświetleń, liczby użytkowników, którzy mieli kontakt z reklamą (kryterium stanowi tu adres IP komputera w sieci), oraz liczby kliknięć na dany baner. Można sporządzić też bardziej szczegółowe raporty, analizujące np. godzinowe statystyki wyświetleń lub przejść na stronę reklamodawcy.

Wewnętrzne systemy emisyjne drugiej generacji działają jeszcze na mniejszych witrynach. Korzystając z nich, można prowadzić kampanie według różnych modeli cenowych (przede wszystkim Jlat fee, CPM, CPC), nie dają one jednak tych możliwości, które oferuje adserwer, jak chociażby targetowanie czy ograniczanie wyświetleń jednemu użytkownikowi. Ich zaletą jest za to prosta obsługa, szybkość działania oraz możliwość monitorowania kampanii.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>