Reklama na stronie www i działania public relations

Weryfikacja stworzonej strony www przed jej opublikowaniem w sieci, w szczególności sprawdzenie szybkości ładowania, systemu nawigacji i aktualności zamieszczonych odnośników. Wstępna kontrola to przede wszystkim sprawdzenie wszystkich przygotowanych elementów reklamowych: banerów, okienek pop-up, interstitiali itp. Należy sprawdzić samo wykonanie, szybkość wyświetlania, objętość w kilobajtach, zdefiniowane teksty ALT oraz odnośniki. Kontrola wstępna powinna też obejmować sam mediaplan (dobór mediów, o którym piszemy w części pierwszej) – wprowadzanie ewentualnych korekt już w trakcie trwania kampanii jest zwykle skomplikowane i pociąga za sobą dodatkowe koszty. W wypadku większych kampanii prowadzone są nawet próbne odsłony, które mają na celu wyłonienie najbardziej skutecznych elementów reklamowych.

Trzeba sprawdzić słowa kluczowe, według których strona będzie pozycjonowana w wyszukiwarkach, oraz ich występowanie w poszczególnych elementach na stronie głównej serwisu. Należy też przejrzeć raz jeszcze przygotowane wcześniej wpisy, które będą umieszczane w katalogach internetowych, trzeba również zwrócić uwagę na ich poprawność językową. Wreszcie można zweryfikować zestaw katalogów i wyszukiwarek, do których firma zamierza zgłosić stronę, uzupełniając go ewentualnie o dodatkowe pozycje.

Wstępna kontrola powinna obejmować zarówno listę serwisów wytypowanych do współpracy, jak i przygotowanych materiałów prasowych. Te ostatnie trzeba sprawdzić bardzo dokładnie, zarówno pod względem językowym (ortografia, styl, ewentualne wyjaśnienia trudniejszych terminów), jak i formalnym (czy zawierają przewidywaną datę publikacji, tytuł i tzw. zajawkę oraz dane osób mogących udzielić dalszych informacji).

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>