Ranking stron, z których nastąpiło odwołanie

W rankingu tym podawane są kolejno strony, dzięki którym użytkownicy trafili do danego serwisu. Pierwszych kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt pozycji zajmują przeważnie wyszukiwarki i sieciowe katalogi, dopiero na kolejnych miejscach możemy znaleźć inne strony www.

Informacje o stronach, z których nastąpiło wywołanie, są bardzo istotne dla właściciela serwisu – dzięki nim może on ustalić, gdzie znajdują się odwołania do jego stron oraz które witryny można wykorzystywać do dalszych działań marketingowych. Z drugiej strony brak w wynikach popularnych wyszukiwarek lub katalogów może świadczyć o słabym pozycjonowaniu witryny lub wręcz nieobecności w tych serwisach – w takim wypadku trzeba niezwłocznie podjąć działania korygujące.

W omawianym rankingu stron pojawiają się również tzw. odwołania bezpośrednie. Z sytuacją taką mamy do czynienia wtedy, gdy użytkownik wpisał ręcznie adres strony do swojej wyszukiwarki, skorzystał z foldera „ulubione” lub też (co z punktu widzenia witryny jest najbardziej korzystne) ma ustawioną tę stronę jako startową. Wzrost liczby odwołań bezpośrednich jest często rezultatem kampanii promocyjnej prowadzonej poza siecią (użytkownicy zapamiętują adres, po czym wpisują go ręcznie do wyszukiwarki).

Ranking szukanych stów. Jeśli witryna jest zaopatrzona we własną wyszukiwarkę, należy uważnie śledzić statystyki słów – pokazują one, jakich informacji szukają na danej witrynie internauci. Być może okaże się, że stronę należy wzbogacić o pewne treści, czasem wystarczy jedynie korekta systemu nawigacyjnego (jeśli szukane treści znajdują się wprawdzie w serwisie, ale na tyle głęboko, że są słabo widoczne z poziomu najpopularniejszych stron www).

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>