Ranking najpopularniejszych stron w serwisie

Statystyki wywołań obrazują zachowanie internautów w serwisie, dzięki nim dowiadujemy się, jaka liczba stron została w całości wyświetlona, jak często zdarzyło się częściowe pokazanie strony lub też wystąpił błąd serwera. Szczególnie powtarzanie się błędu 404 („nie znaleziono strony / page not found”) jest istotnym sygnałem dla firmy prowadzącej witrynę: świadczy o tym, że odnośniki wewnętrzne lub zewnętrzne linki nie działają poprawnie. Taką sytuację należy bardzo dokładnie przeanalizować i poczynić odpowiednie kroki (weryfikacja odnośników wewnętrznych lub e-maił do właścicieli innych stron, posiadających nieprawidłowe odnośniki do stron naszego serwisu).

Dzięki temu zestawieniu firma prowadząca serwis www może określić, które strony są najczęściej odwiedzane przez internautów, co jest bardzo cenną wskazówką na przyszłość – gruntowna analiza najbardziej popularnych treści wskazuje jednoznacznie na zainteresowania (zapotrzebowania) użytkowników: wiedza ta powinna być wykorzystana w planowaniu zarówno samej witryny, jak i działań marketingowych w ogóle.

Zazwyczaj w statystykach tego typu prowadzi strona główna serwisu lub strona z własną wyszukiwarką (o ile serwis ją ma), na kolejnych miejscach znajdują się strony uznane przez internautów za szczególnie warte odwiedzenia.

Strategia marketingowa powinna zawierać zalecenia dotyczące szczególnie często odwiedzanych stron www. Należy na nich umieszczać odnośniki do stron istotnych z punktu widzenia firmy prowadzącej serwis – jest to jeden z najlepszych sposobów sterowania ruchem we własnym ośrodku www.

Statystyki te często są uzupełniane dwoma dodatkowymi rankingami: stron wejściowych i stron wyjściowych serwisu. Strony wejściowe to te, od których najczęściej użytkownicy rozpoczynają wizytę w ośrodku, są one sprawcami ruchu w serwisie – zwykle odnośniki do nich można znaleźć w folderze „ulubione” użytkownika lub na innych stronach w Internecie: aktualizacji tych właśnie części serwisu należy poświęcić najwięcej uwagi (a nie jest to zwykle jedynie strona główna). Z kolei strony wyjściowe to te, na których najczęściej kończą się wizyty użytkowników: warto umieścić na nich interesujące odnośniki do kolejnych podstron, tak by zatrzymać użytkownika w serwisie i powiększyć tym samym ruch na witrynie.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>