PRZYSZŁOŚĆ MARKETINGU WIELOPOZIOMOWEGO W EUROPIE

Pierwsza pralka pojawiła się na rynku w 1922 roku. Trzeba było dziesięciu lat, aby wszystkie gospodynie domowe dowiedziały się o tym cudownym wynalazku oraz, gdzie można go nabyć. W 1939 roku ukazała się pierwsza telewizja czarno-biała, a po wojnie – w okresie „odbudowy” – ogromna ilość innowacji pojawiała się na rynku z wzrastającą częstotliwością, co miało wkrótce zrewolucjonizować nasze życie codzienne. Dzisiaj, innowacje ukazują się nie co pięć lat, lecz co sześć miesięcy!

Supermarkety odniosły fenomenalny sukces, który zawdzięczają swojej zdolności obniżenia kosztów poprzez zakupywanie hurtem. Spełniły one również inne, bardzo ważne zadanie: każdy może nie tylko kupić w supermarkecie to, co jest mu potrzebne, lecz również odkryć ostatnie nowości. Ma to ciągle jeszcze duże znaczenie, jakkolwiek dzisiaj nasza wzrastająca chęć uniknięcia hałaśliwego tłumu w dużych sklepach domaga się innych źródeł informacji o nowościach.

Przez długi czas telewizja oraz inne środki masowego przekazu, przyciągały naszą uwagę na nowości zarówno w dziedzinie produktów, jak i usług. Tego rodzaju reklama cieszyła się wiarygodnością. Oczywiście, jeszcze dzisiaj odgrywa ona dużą rolę, ale nie liczymy już wyłącznie na nią, aby odkryć nowości, dzisiaj oczekujemy dokładniejszych i bardziej zindywidualizowanych informacji. Poza tym ceny reklamy w telewizji wzrosły tak bardzo, że stała się ona rentowna wyłącznie dla produktów przeznaczonych dla masowego odbiorcy. W przeciwnym razie, należy zastosować inne jej formy.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>