Przycisk reklamowy (button, guzik)

Przycisk reklamowy jest formą zbliżoną do banera – tyle że znacznie mniejszą, umieszczane w prawym, rzadziej w lewym menu witryny. Z uwagi na niewielkie rozmiary, przyciski nie pozwalają na tworzenie zaawansowanych reklam – najczęściej spotykanym tu formatem jest animowany lub statyczny gif, a najczęściej widniejącym na buttonach elementem są loga firm.

Buttony nadają się idealnie do prowadzenia kampanii wizerunkowych, są stosunkowo często sprzedawane w modelu flat fee (opłata za określony czas ekspozycji) i umieszczane bezpośrednio w kodzie strony (bez stosowania mechanizmów adserwerowych). Są też wykorzystywane w umowach sponsoringowych (wypełniają wówczas boxy sponsorskie).

(Najważniejszą zaletą buttonów jest stosunkowo niski koszt ich emisji (CPM wynosi zwykle 30-40 proc. ceny banera!) Są polecane przez osoby zajmujące się planowaniem mediów w wypadku dużych kampanii, jako działania wspierające – wzmacniające markę oraz wywołujące szybką reakcję użytkowników. IAB zaleca następujące formaty przycisków:

– 120X90 IMU Button #1 (przycisk 1),

– 120X60 IMU Button #2 (przycisk 2),

– 125X125 IMU Square Button (przycisk kwadratowy),

– 88X31 IMU Micro Button (mikroprzycisk).

Pole sponsorskie to określona w umowie sponsoringu część witryny, w której sponsor ma prawo prezentować wybrane przez siebie elementy promocyjne.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>