Promocja w katalogach i wyszukiwarkach

Ponieważ strona www jest w większości wypadków tworem stałym (jest zakładana bezterminowo), nie mamy tu do czynienia z etapem kontroli końcowej. Obszerne raporty (mające wiele cech sprawozdań końcowych) mogą być natomiast sporządzanie w określonych odstępach czasu – najczęściej w cyklu kwartalnym lub rocznym. Ocenia się wówczas oglądalność całego serwisu i poszczególnych podstron, zmiany natężenia ruchu na witrynie oraz liczbę unique users – użytkowników odwiedzających serwis.

Kontrola końcowa powinna obejmować dokładną analizę oglądalności witryny w trakcie emisji reklam i po niej, w porównaniu z okresem sprzed kampanii. Analizowane są również wskaźniki typu CTR (liczba kliknięć na baner w odniesieniu do całkowitej liczby wyświetleń) w rozbiciu na poszczególne formy reklamowe. W analizie pomaga zarówno oprogramowanie adserwerowe, jak i programy analizujące ruch na stronach.

Końcowa kontrola działań promocyjnych prowadzonych w wyszukiwarkach polega na sprawdzeniu pozycjonowania strony według wcześniej określonych słów kluczowych. Natomiast miernikiem skuteczności działań w katalogach jest umieszczenie tam strony, jej opis i ewentualna ocena. Bardzo cenną pomocą może się okazać program analizujący ruch w serwisie www, który wykaże, z których katalogów czy wyszukiwarek internauci trafiają na firmowe strony.

Podsumowanie programu public relations w sieci polega na zestawieniu publikacji na temat firmy lub jej produktów, które ukazały się w wyniku prowadzonych działań. Należy przy tym sporządzić zarówno statystyki dotyczące poszczególnych komunikatów, jak i w rozbiciu na konkretne witryny.

Kontrola skuteczności narzędzi marketingu bezpośredniego jest dość trudna. Najczęściej podsumowuje się liczbę wysłanych przesyłek reklamowych czy liczbę osób, które zdecydowały się na personalizację naszej strony www. Stosunkowo

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>