Promocja konkursu w grupie docelowej

Pierwszy krok do sukcesu to starannie zaplanowana akcja promocyjna konkursu: wszelkie działania (reklama, komunikaty public relations) powinny docierać przede wszystkim do grupy docelowej, którą jest zainteresowany organizator konkursu (loterii). W formularzu rejestracyjnym warto też umieścić pytanie, w jaki sposób użytkownik dowiedział się o konkursie – osoby, które zaznaczą np. prasę fachową, będą najważniejszym celem późniejszych działań promocyjnych.

Starannie opracowany formularz rejestracyjny. Dobrze zaprojektowany formularz rejestracyjny jest kopalnią wiedzy o obecnych i potencjalnych klientach firmy, uczestniczących w konkursie. Użytkownik zdaje sobie sprawę, że ceną za udział w promocji jest właśnie wypełnienie formularza, będzie więc skłonny podać parę informacji na swój temat. Obowiązuje zasada: im bardziej atrakcyjna nagroda, tym większa skłonność internautów do wypełniania formularzy (oczywiście nie można też przesadzić). Organizująca konkurs firma musi pamiętać o dołączeniu zastrzeżeń prawnych (ochrona danych osobowych!) oraz o tym, by uży tkownik wyraził zgodę na przesyłanie pod jego adres e-mailowy ofert reklamowych

Wykorzystywanie wiadomości znajdujących się w serwisie. Najlepszym sposobem na zainteresowanie uczestników konkursu (loterii) firmowym serwisem www jest zadawanie pytań, na które można odpowiedzieć, korzystając z wiadomości znajdujących się w serwisie. Oczywiście należy o tym poinformować uczestników: wystarczy krótka informacja, że podpowiedzi znajdują się na firmowych stronach www. W ten sposób konkurs lub loteria doprowadzą do zwiększenia oglądalności witryny, z której treścią zapozna się większa liczba internautów.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>