Prezenty dla użytkowników (darmowe produkty)

W Internecie bardzo często można znaleźć darmowe produkty – prezenty dla osób odwiedzających strony. Najczęściej są to proste elementy lub programy: wszelkiego typu wygaszacze, wystroje pulpitów, tapety do komputera, a nawet nieskomplikowane grv. Często zawierają one logo firmy, która prowadzi promocję, lub łącze do jej strony internetowej (rozwiązania szczególnie często spotykane w wygaszaczach i pulpitach).

Przed pobraniem prezentu użytkownik serwisu jest proszony o wypełnienie prostej ankiety – wyniki takiego badania są dla przedsiębiorstwa bardzo cennym źródłem informacji na temat jego potencjalnych klientów.

Prezentem może być także produkt lub usługa, które są udostępniane w sieci za określoną opłatą – ten typ promocji stosowany jest wobec stałych klientów firmy. Przykładowo, użytkownik, który zamawia 12-miesięczny abonament na płatny serwis informacyjny, może otrzymać dodatkowo jeden miesiąc dostępu gratis.

Promocje kuponowe. Internetowa promocja kuponowa jest bardzo ciekawym narzędziem, niestety stosowanym dość rzadko w polskiej sieci. Polega ona na umieszczeniu na banerze reklamowym czy na stronie internetowej kuponu, który upoważnia do zakupów po obniżonej cenie lub do odebrania upominku. Kupon taki należy wcześniej wydrukować i przynieść ze sobą do sklepu czy punktu usługowego. Z promocji tego typu skorzystała m.in. sieć Ikea – umieszczony na stronach internetowych kupon można było wydrukować, a jego okazanie w sklepie upoważniało do otrzymania gratisowej kawy w firmowym barze.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>