POZNAĆ TENDENCJE JUTRA

Czy można poznać przyszłość w sposób inny niż irracjonalny’1 Każde przedsiębiorstwo, które chce wprowadzić jakiekolwiek zmiany, zadaje sobie takie pytanie. Jeżeli wypuści ono na rynek nowy produkt, to czy jego wartość zostanie doceniona? Czy nowe opakowanie spodoba się klientowi? Czy nowa forma reklamy lepiej do niego trafi?

„Nikt nie wie (dokładnie), jak się ułoży przyszłość, ale tendencje wiodą nas do niej z siłą niemalże namacalną”, pisze Faith Popcorn w swojej książce Raport Popcorn1. Codziennie ogromne ilości informacji dopływają do nas z różnych źródeł: telewizji, radia, afiszy reklamowych, rozmów, w których bierzemy udział, lub których i F. Popcorn. Le Rapport Popcorn. Editions de l’Homme, Québec 1994, s. 161. fragmenty docierają do nas, gazet, książek, czasopism, witryn sklepowych, mody, której dostrzegamy na ulicach, nowoczesnej architektury domów, nowych modeli samochodów…

Wszystkie te informacje rejestrujemy nieświadomie, prawie że nie zwracając na nie uwagi. Ale możemy je również sklasyfikować, drobiazgowo przeanalizować, porównać oraz wyłonić z nich główne nurty.

Wydaje się oczywiste, że lata 50. zaznaczyły się chromowanymi zderzakami samochodów, zmodernizowaną kuchnią, nylonem. Jukę Boxern… Że w latach 60. pojawi! się ruch feministyczny, byli w modzie Beatlesi, środki antykoncepcyjne zmieniły zasady moralne, mini spódniczki zrobiły furorę… Lata 70. były latami hipisów, kryzysu naftowego, cyganerii oraz życia w kolektywie… Lata 80. charakteryzuje kult samego siebie, własnej aparycji, aerobik, informatyka oraz bycie „na bieżąco’’.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>