Powody popularności marketingu wirusowego w Internecie cz. II

Natłok informacji o charakterze komercyjnym. Trzecim powodem rosnącej popularności marketingu wirusowego jest obserwowany w ostatnim czasie w sieci natłok informacji o charakterze komercyjnym, który sprawia, że tradycyjne narzędzia promocji okazują się bardzo często mało skuteczne. Internauci coraz rzadziej klikają na banery, natychmiast zamykają wyskakujące okienkapop-up, a rozsyłane pocztą elektroniczną reklamy wyrzucają od razu do kosza. W tej sytuacji każda nietypowa forma promocji może okazać się bardziej skuteczna: rośnie prawdopodobieństwo, że odbiorca zechce jednak zapoznać się z treścią przekazu.

Marketing wirusowy w praktyce. W marketingu wirusowym najczęściej stosowaną formą przekazu jest poczta elektroniczna. Internauci przekazują sobie w ten sposób informacje o nowościach na stronach czy o nowym oprogramowaniu, wymieniają uwagi na temat ciekawszych akcji promocyjnych w sieci. Komunikaty są też czasem przekazywane bez woli nadawcy – np. w formie stopki doklejanej do każdego wysłanego listu. Poniżej przedstawiamy krótką charakterystykę niektórych form stosowanych w marketingu wirusowym.

Przesyłki inicjowane przez organizującego promocję. Najstarszą formą marketingu wirusowego są przesyłki bezpośrednio inicjowane przez organizatora promocji – tego typu narzędziem posłużył się w opisywanym przez nas wyżej wypadku właściciel serwisu Hotmail. Obecnie przesyłki inicjowane przez organizatora mają najczęściej charakter stopek dołączanych do wysyłanych listów, wykorzystuje się tu również automaty rozsyłające pocztę (li sty wysyłkowe lub autorespondery). Coraz częściej jednak tego typu działania są kwalifikowane raczej jako komercyjny mailing niż przekaz nieformalny.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>