Na stronach największych portali znajdują się zwykle sekcje „wiadomości” lub „wiadomości z sieci” bądź działy poświęcone biznesowi. Warto nawiązać kontakt z ich redakcjami i przesyłać tam informacje prasowe (odpowiednie dla danego działu – nie przesyłajmy więc do sekcji „wiadomości z sieci” informacji o wprowadzaniu na rynek nowego produktu).
Wortale tematyczne. Wortale tematyczne będą zainteresowane daną informacją pod warunkiem, że jest ona związana z profilem witryny: należy się więc zastanowić, czy informacja o uruchomieniu witryny filmowej rzeczywiście zainteresuje serwis gospodarczy. Chyba że właścicielem nowej witryny jest duży fundusz inwestycyjny – jednak w takim wypadku trzeba umiejętnie wyeksponować w informacji te treści, które zainteresują redakcję wortalu.
Serwisy i periodyki internetowe. Najlepszym chyba miejscem rta publikowanie komunikatów prasowych w sieci są serwisy i pisma internetowe. Posiadają one osobny dział typu „wiadomości z sieci”, w którym można publikować informacje na temat nowych witryn czy projektów internetowych. Najlepszym przykładem tego typu witryny jest Reporter, znajdujący się w sieci pod adresem www.reporter.pl. Posiada on dział WebNews, w którym publikuje informacje o wydarzeniach w Internecie (web.re- porter.pl/ webnews).
Sieciowe strony gazet i czasopism. Większość gazet i czasopism posiada swoje strony internetowe, na których publikuje informacje, często nawet bardziej obszerne niż w tradycyjnych wydaniach. Dobierając media, z którymi chcemy współpracować, musimy pamiętać o ich profilu, zwracając szczególną uwagę na te gazety i czasopisma, których wydania drukowane są dla nas interesujące ze względu na ich czytelników.
Leave a reply