Polecanie stron i artykułów

W sieci powstaje coraz więcej serwisów umożliwiających wysyłanie do znajomych kartek pocztowych. Samo rozsyłanie może być zaliczone do narzędzi promocji sprzedaży, często jednak na kartce znajduje się logo firmy bądź pod treścią z życzeniami jest zamieszczony odnośnik do strony firmowego serwisu – działania tego tvpu mogą już być zaliczone do promocji nieformalnej.

Nieformalnym sposobem promocji, stosowanym często przez właścicieli witryn, jest polecanie stron lub artykułów. W serwisie znajduje się wówczas odnośnik typu: poleć nasz serwis – po kliknięciu otwiera się okienko, gdzie trzeba wpisać adres e-mailowy osoby, której chcemy polecić stronę (i – ewentualnie – własny adres, by odbiorca wiedział, kto jest autorem rekomendacji). Zazwyczaj treść rekomendacji jest już wpisana (np. Polecam Ci nowy serwis na temat przemysłu chemicznego, widoczny pod adresem…), ale można dodać także kilka słów od siebie. Wysłany list zawiera odnośnik – jego odbiorca może więc od razu połączyć się z rekomendowanym serwisem. Nieco inaczej działa mechanizm polecania artykułów: pod treścią wiadomości znajduje się odnośnik typu: wyślij do znajomego. Po kliknięciu otwiera się okno pocztowe, w które należy wpisać adres e-mailowy odbiorcy – czasem jest też możliwość przesłania wraz z rekomendacją kilku zdań komentarza. Adresat otrzymuje przesyłkę zawierającą tytuł, pierwszy akapit tekstu (zwany często leadem lub zajawką) oraz link umożliwiający połączenie z konkretną stroną serwisu i natychmiastowe przeczytanie całego artykułu. Zwróćmy uwagę, że obie opisane tu czynności – polecanie serwisu i artykułów – nie wymagają angażowania programu pocztowego po stronie nadawcy, z możliwości tej mogą skorzystać nawet osoby nieposiadające konta e-mailowego lub chcące z różnych względów pozostawić swój adres pocztowy w tajemnicy.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>