Pisać zwięźle i na temat

Głos w dyskusji na forum powinien być zwięzły, bez zbędnego wodolejstwa i na temat. W przeciwnym wypadku wypowiedź może być usunięta przez administratora lub w ogóle nie pojawić się na forum (jeśli dyskusje są moderowane).

Wiadomość opatrzyć ciekawym tytułem. Podobnie jak w wypadku Usenetu, i tu o przeczytaniu danej wiadomości decyduje tytuł. Musi być ciekawy, ale też powinien odzwierciedlać dokładnie treść listu.

Każdorazowo umieszczać podpis. Ponieważ do obsługi forum używa się przeglądarki www, nie ma możliwości zapisania na stałe używanej sygnaturki (było to możliwe w wypadku Usenetu). Tak więc najlepiej mieć pod ręką plik tekstowy ze sformułowanym podpisem, który można zawsze wklejać pod wiadomością. Podpis nie może być zbyt długi: obowiązują te same zasady, co w Usenecie.

Widać więc wyraźnie, że wykorzystanie forów dyskusyjnych w działalności marketingowej polega głównie na uczestnictwie przedstawicieli firmy w dyskusjach tematycznie związanych z jej działalnością. Przesyłanie na fora ofert handlowych czy wiadomości reklamowych jest traktowane jako poważne naruszenie etykiety sieciowej, a stosująca takie zabiegi firma naraża na szwank swoją reputację.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>