Oprogramowanie typu adserwer

Oprogramowanie adserwerowe umożliwia profesjonalne zarządzanie powierzchniami reklamowymi, emisje reklam według rozbudowanych parametrów oraz raportowanie – zarówno w trakcie, jak i po zakończeniu kampanii. Adserwer jest zwykle uruchamiany na oddzielnym komputerze, którego zadaniem jest wyłącznie serwowanie reklam, monitorowanie kampanii oraz generowanie raportów. Na stronach, na których są widoczne reklamy, umieszczane są jedynie skomplikowane kody, umożliwiające wyświetlanie reklamy według ściśle określonych parametrów. Poniżej opisano typowe możliwości adserwera.

Prognozowanie możliwości emisji danej liczby reklam. Na podstawie danych z przeszłości oprogramowanie adserwerowe może określić przewidywaną liczbę emisji reklamy czy kliknięć w danym okresie. Jest to bardzo ważne dla firmy, która planuje kampanię reklamową na witrynie: dzięki temu można określić popularność strony w sieci, jak również wstępnie ocenić natężenie kampanii reklamowej. Jeśli adserwer wskazuje przeciętną liczbę 20 000 odsłon tygodniowo, to oznacza, że przy wykupieniu 10 000 wyświetleń banera nasza reklama pojawi się na co drugiej odsłonie strony (w takim wypadku najlepiej jest przygotować kilka zamiennie ukazujących się banerów). Szczegółowo na temat planowania kampanii piszemy w pierwszej części książki.

Równoległe zarządzanie kampaniami. Firma, która używa oprogramowania adserwerowego, poradzi sobie z pewnością z równoległym prowadzeniem wielu kampanii, w tym także tych wykorzystujących to samo miejsce reklamowe. Oprogramowanie adserwerowe umożliwia optymalne zaprogramowanie wszystkich kampanii oraz rotacyjne wyświetlanie banerów.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>