Okienko typu pop-up

Pop-up jest bardzo popularną formą reklamy w Internecie: w roku 2001 na okienka pop-up przeznaczono w polskiej sieci aż 13 proc. budżetów reklamowych (drugie miejsce po banerze!). Co ciekawe, jest to jedna z bardziej uciążliwych i nielubianych przez internautów form reklamy sieciowej. Jest najczęściej spotykaną w Internecie reklamą typu push.

Pop-up window to małe okno reklamowe, które otwiera się w rogu lub na środku ekranu po załadowaniu strony www (lub w trakcie jej ładowania). Stan dardowy rozmiar okna to 250×250 pikseli (format zalecany przez IAB), można w nim więc umieścić dynamiczną, animowaną reklamę. Okno takie można przesunąć, zminimalizować lub – co często robią internauci – po prostu szybko

Jeśli decydujemy się na ten typ reklamy, musimy pamiętać, by na poziomie adserwera ograniczyć wielokrotny kontakt tego samego użytkownika z wyskakującą reklamą (zasada ta dotyczy zresztą wszystkich form reklamy typu push). Okienka pop-up są często łączone z banerami (po zamknięciu okienka reklamowego na stronie pozostaje baner, nawiązujący do niego kolorystyką i przesianiem).

Odmianą tej formy reklamy jest tzw. transitional pop-up, pojawiający się w trakcie przechodzenia między stronami. Takie okienko automatycznie zamyka się po upływie określonego czasu (średnio 15 sekund) lub może być wcześniej zamknięte przez użytkownika. Często ma większe wymiary od standardowego okienka typu pop-up. IAB zaleca następujący format pop-up:

– 250X250IMU Square Pop-up (kwadratowe okienko pop-up).

Okienko typu pop-under i brand mark

Pop-under jest formą podobną do okienka pop-up – z tą jednak różnicą, że okienko pop-under pojawia się w momencie opuszczania danej strony (jest więc w pewnym sensie umieszczane – zgodnie z nazw ą-pod serwisem).

Stosowane tu technologie są identyczne jak w wypadku okienek pop-up. Podobne są też zalecenia -jeśli zdecydujemy się na pop-under, musimy pamiętać o ograniczeniu wielokrotnego kontaktu tego samego użytkownika z wyskakującą reklamą. Standardowo okienka pop-under są pod względem wielkości zbliżone do okienek pop-up.

Brand mark jest odmianą wyskakującej reklamy typu pop-up. Jest to reklama wykonana w nowoczesnej technologii flash – wyskakujące okno nie musi być kwadratowe, może przybierać inne kształty, na przykład reklamowanego produktu. Z tego powodu nazywane jest także shapedpop-up.

Brand mark nadaje się przede wszystkim do kampanii wizerunkowych oraz promujących nowe produkty. Z uwagi na swoją nietypową formę, umiejętnie przygotowany element typu brand mark jest dobrze zapamiętywany przez odbiorcę (pod warunkiem jednak, że reklama nie jest irytująco nachalna).

Interstitial. Interstitial, zwany często poltergeistem, to jedna z najbardziej agresywnych form reklamowych. Jest to pełnoekranowa reklama, która wyświetla się użytkownikowi w momencie przechodzenia pomiędzy stronami serwisu (lub w trakcie ładowania strony głównej – po 1-2 sekundach od momentu wejścia użytkownika na witrynę). Standardowy czas trwania prezentacji to kilka sekund, po czym reklama znika (może być też wcześniej zamknięta przez użytkownika).

Interstitial najbardziej przypomina reklamę telewizyjną – w pewnym momencie zajmuje cały ekran komputera – z dwiema jednak różnicami: po pierwsze, można go wyłączyć (tu uwaga: jeśli zdecydowaliśmy się na wykorzystanie tej formy, pamiętajmy o umieszczeniu w widocznym miejscu przycisku, który zamyka prezentację), po drugie, interstitial umożliwia interakcję, najczęściej jest to przejście na stronę www reklamowanego serwisu. Interstitiale są często łączone z tradycyjnymi banerami – te ostatnie mają wówczas za zadanie utrwalenie reklamowego przekazu zawartego w reklamie pełnoekranowej.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>