Od ucha do ucha

Z technicznego punktu widzenia MWP polega na przekazywaniu informacji od ucha do ucha. Kiedy spodoba nam się jakiś samochód, hotel, restauracja, marka czekolady lub whisky, propagujemy to wokół siebie. Gdy decydujemy się na kupno psa lub kamery czy też chcemy wyjechać na urlop, pytamy o poradę na- szych przyjaciół oraz z zainteresowaniem słuchamy ich rekomendacji.

Nasz wybór często zależy od opinii, jakie słyszymy. Katz i Lazarsfeld na podstawie przeprowadzonej analizy wykazali, że 30 proc. naszych decyzji jest bezpośrednio związana z wpływem otoczenia1.

W większości przypadków’, przedsiębiorstwo, które korzysta z tej skutecznej reklamy, jaką jest informacja przekazywana „od ucha do ucha”, nawet o tym nie wie. Nie może więc podziękować osobom, dzięki którym dokonuje się sprzedaż. MWP wynagradza osoby, które polecają innym produkty, które sami lubią używać.

Ponieważ przyjaciele dzielą się ze sobą dobrymi nowinami, skoro zauważycie, że któryś z polecanych przez was produktów lub usług przynosi Wam zysk, pospieszcie się powiedzieć o tym innym. W marketingu wielopoziomowym to właśnie za to jesteście wynagradzani. Myślcie o tych pieniądzach jako o sposobie, w jaki przedsiębiorstwo mówi Wam dziękuję2.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>