Obsługa wszystkich powierzchni reklamowych witryny

Istotną zaletą systemów adserwerowych jest także równoczesna obsługa wszystkich powierzchni reklamowych witryny. Oznacza to, że jeden system jest w stanie obsłużyć nie tylko wszystkie strony rozbudowanych portali, lecz także wszelkie możliwe formy reklamowe (banery i przyciski reklamowe, interstitiale, reklamę wyskakującą, top-layery itd.). Akceptowane są przy tym wszystkie możliwe formaty (włącznie z formatami flash i rich media, z którymi nie radzą sobie niektóre prostsze systemy emisji reklam).

Zaawansowane targetowanie. System adserwerowy umożliwia precyzyjne targetowanie, czyli wyświetlanie reklam określonym odbiorcom. Możliwe jest nawet geotargetowanie (przykładowo, reklama jest wyświetlana wyłącznie internautom łączącym się z Warszawy lub też różne reklamy są pokazywane w różnych miastach), targetowanie ze względu na kraj pochodzenia, porę dnia, stronę, z której internauta trafił do serwisu, a nawet… pogodę (usługę taką wprowadziła sieć IDMnet, może być stosowana np. w promocji napojów chłodzących). System ma wiele możliwości, a ich wykorzystanie zależy przede wszystkim od sprawności i pomysłowości administratorów.

Ograniczanie liczby wyświetleń jednemu użytkownikowi. Adserwer może w prosty sposób ograniczać liczbę wyświetleń danej reklamy jednemu użytkownikowi, którego identyfikuje dwoma sposobami: za pomocą numeru IP komputera w sieci oraz plików cookies wysyłanych do przeglądarki. Ograniczanie kontaktów jednego użytkownika z reklamą jest szczególnie ważne w wypadku bardziej agresywnych form reklamy (interstitiale, okienka wyskakujące, top-layery) – wielokrotne wyświetlenie takiej reklamy jednemu użytkownikowi może wywołać u niego rozdrażnienie, które przekłada się na gorsze postrzeganie tak samej witryny, jak i reklamodawcy.

W ostatnim czasie pojawił się nowy typ powierzchni reklamowej, o wymiarach 750X100 pikseli, nazywany megabanerem lub billboardem. Jest to de facto powiększony baner, który daje – dzięki dużemu formatowi – spore możliwości prezentacji, pozostając przy tym formą mało natrętną i przyjazną dla użytkownika.

Inną formą reklamy jest tak zwany expand, czyli baner rozwijany. Po najechaniu myszką na baner następuje rozwinięcie reklamy do dużego formatu, po czym wraca ona do poprzednich rozmiarów. IAB zaleca następujące formaty banerów:

– 468X60IMU Full Banner (baner pełny),

– 234 X 60 IMU Half Banner (baner połówkowy),

– 120X240 IMU Vertical Banner (banerpionowy – zbliżony do skyscrapera).

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>