Nowe zadania reklamy on-line

Czasy, w których zadaniem reklamy on-line było wyłącznie zainteresowanie internauty daną witryną lub wypromowanie w sieci firmy czy produktu, należą do przeszłości. Obecnie reklama stwarza zdecydowanie większe możliwości.

Personalizacja stron. Nowoczesne formy reklamy umożliwiają odsyłanie internauty do stron zawierających personalizowane treści. Najlepszym przykładem jest tu prosty baner z polami wyboru – wypełnienie znajdującego się tam formularza powoduje wyświetlenie strony docelowej, spersonalizowanej pod względem określonych wcześniej preferencji.

Indywidualizacja przekazu. Prosty baner reklamowy może być wykorzystany w indywidualizacji przekazu. Wystarczy zamieścić na banerze pole, w którym użytkownik wpisze swoje imię – wtedy po otwarciu strony docelowej reklamo- dawcy internauta może być witany własnym imieniem (ten prosty zabieg wykorzystują firmy, które próbują przekonać masowego użytkownika o swoim indywidualnym podejściu do klienta, na przykład banki).

Wybór strony docelowej. Przez zastosowanie menu wyboru może następować wybór sekcji, do której od razu dociera internauta, z pominięciem strony głównej reklamowanego ośrodka. Przeszukiwanie serwisu. Elementy reklamowe umożliwiają też niekiedy przeszukiwanie zawartości baz danych ośrodka według określonych słów. Przykładowo, jeden z banków umieścił w banerze okienko wyszukiwarki, w które należało wpisać miejsce zamieszkania – użytkownik był od razu odsyłany na stronę z wynikiem poszukiwań, zawierającą przydatne dla niego – z punktu widzenia lokalizacji – informacje.

Zbieranie informacji. Obecnie modne stało się wykorzystywanie elementów reklamowych do zbierania informacji o użytkownikach. Reklama może zawierać formularz, który po wypełnieniu zostaje przesłany reklamodawcy.

Demonstracja działania. Nowoczesne reklamy internetowe umożliwiają użytkownikowi wstępne zapoznanie się z produktem, szczególnie dzięki wykorzystaniu interaktywnych prezentacji. Można pokazać, jak działa proste urządzenie, czy wydrukować zawartość reklamy nowej drukarki.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>