MWP i proces akceptacji

Trzecią fazą procesu akceptacji innowacji jest opozycja. Nic więc dziwnego, że niektórzy ludzie, jak tylko usłyszą o MWP wołają: „skandal!”. Jak tylko trafiła do Europy poczta ekspresowa (Federal Express, DHL) również uważano to za skandaliczne. Twierdzono, że te usługi są nielegalne, ponieważ stworzyły one konkurencję monopolowi państwowej poczty.

Następnie zdano sobie sprawę, że zastąpienie monopolu konkurencją jest korzystne nie tylko dla klientów, którzy mają zapewnioną lepszą usługę, ale i dla ekonomii. Stworzyło to wiele nowych miejsc pracy. Obecnie ekspresowa poczta jest całkowicie zaakceptowana.

Niechęć w stosunku do MWP wypłynęła od grupy indywidualnych przedsiębiorców oraz od tradycyjnych przedsiębiorstw, które poczuły się zagrożone sukcesem tego systemu. Ten rodzaj marketingu stwarza bowiem konkurencję klasycznym metodom sprzedaży i reklamy. Tradycyjni handlowcy obawiają się więc utracić na znaczeniu.

Ale czy to oznacza, że MWP jest szkodliwy dla społeczeństwa? A jeżeli przyniesie on rozwiązanie kryzysowi ekonomicznemu, oferując niezależny biznes tym, którzy zechcą położyć kres marazmowi, w którym żyją? Jest jeszcze tyle do zrobienia.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>