Monitorowanie prowadzonych dyskusji

Monitorowanie prowadzonych dyskusji to pierwszy krok w działalności marketingowej na listach typu news. Od tego bezwzględnie trzeba zacząć – nie można spieszyć się z wysyłaniem własnych opinii, nim nie poznamy obyczajów, jakie panują na danej liście. Bywalcy list są zdania, że aby poznać daną grupę, należy wcześniej obserwować ją przez kilka tygodni.

Dzięki monitoringowi będziemy mogli systematycznie sprawdzać wiadomości dotyczące naszej firmy lub konkurencji. Mogą to być zarówno informacje pozytywne, jak i krytyka – w każdym wypadku, jako osoba uczestnicząca w dyskusji, mamy prawo zabrać głos.

Wysyłanie odpowiedzi. Do udziału w dyskusji należy się przygotować. Przede wszystkim (króciutka!) stopka, zawierająca nazwę firmy i jej adres www – dzięki temu każda osoba czytająca wiadomość uzyska krótką informację o naszej firmie. Ponadto warto zapoznać się z regułami netykiety, obowiązującymi w grupach dyskusyjnych (piszemy o nich w podrozdziale dotyczącym zasad pisania wiadomości do grup dyskusyjnych).

Warto też wysłać wiadomość testową – aby zobaczyć, w jaki sposób jest ona publikowana na serwerze Usenet News. Tu ważna uwaga: nie należy wysyłać testów do grup tematycznych, ponieważ zaśmiecają one tylko serwer, rozdrażniając stałych użytkowników. Do testów służy specjalna grupa pl.test – tutaj właśnie można sprawdzić swoje umiejętności wysyłania listów do grup dyskusyjnych.

Jeśli dany wątek dyskusji dotyczy naszej firmy lub przedstawiony został problem, który potrafimy rozwiązać, można zabrać głos w dyskusji. Oczywiście pod warunkiem, że mamy rzeczywiście coś ciekawego do powiedzenia – w przeciwnym wypadku efekt marketingowy będzie przeciwny do zamierzonego.

Najlepiej jest rzecz jasna zapisać się do grupy, której tematyka jest związana z profilem działalności firmy. Uzyskanie tam statusu eksperta będzie z pewnością pozytywnie wpływało na sieciowy wizerunek przedsiębiorstwa, które reprezentujemy.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>