MARKETING WIELOPOZIOMOWY

Francuski minister do spraw kontaktów /. Parlamentem. Wypowiedź podczas debaty nad przyjęciem ustawy dotyczącej marketingu wielopoziomowego, 10.01.1995 r. stał się on najlepszym sprzedawca kurczaków na święcie. Jest to przykład znaczenia dystrybucji.

Przez długi czas konsumenci patrzyli na markę produktu, jako na znak jakości. Od lat 80. jednakże duże sklepy zaczęty sprzedawać pod swoja własna marką lub uogólniać etykietki. Aby sprzedać swoje produkty, liczą więc one wyłącznie na dystrybucję. Koszty reklamy odpadają, co pozwala im sprzedawać je nawet taniej. Można znaleźć doskonałej jakości produkty pod takimi markami, jak np. Leclerc – we Francji, Sainsbury – w Wielkiej Brytanii, Migros – w Szwajcarii. Te sieci sklepów wyszukują najpierw’, jakie produkty sprzedają się najlepiej oraz zamawiają je bezpośrednio u producenta, aby następnie sprzedawać je po niższych cenach.

Udoskonalenie środków komunikacji pozwala obecnie produkować w odległych nawet krajach. Ale to w Europie 350 milionów konsumentów oczekuje na produkty. Można jeszcze wiele zrobić, aby to, co jest tanio i łatwo produkowane, stało się również powszechnie dostępne. Dziedzina dystrybucji jest w tej chwili tą, która daje najlepsze perspektywy rozwoju.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>