Krytyka na stronach www

Popularny serwis www ma oczywiście prawo do zamieszczenia niepochlebnej oceny jakiejś firmy. Ale też firma nie może bać się zareagować – wręcz przeciwnie, szybki odzew świadczy o profesjonalizmie i sprawnie działającym monitoringu stron www.

Podobnie jak w wypadku tradycyjnych mediów, firma może domagać się zamieszczenia sprostowania, publikacji własnego stanowiska lub – w skrajnych wypadkach – może wystąpić na drogę sądową. Ta ostatnia możliwość dotyczy sytuacji, w której firma została ewidentnie i niesłusznie pomówiona: lepiej jednak unikać konfrontacji, starając się raczej polemizować z artykułami, które – naszym zdaniem – zawierają nieścisłości lub mało pochlebne informacje na temat przedsiębiorstwa.

Informację ze sprostowaniem powinno się opublikować w serwisie, który wcześniej zamieścił krytykę. W tym celu firma, która poczuła się dotknięta, wysyła do serwisu list zawierający prośbę (a nie żądanie!) o zamieszczenie materiału będącego odpowiedzią na opublikowane zarzuty. W treści sprostowania należy skoncentrować się na faktach, unikając zbędnych ocen kompetencji osoby, która napisała krytyczny artykuł.

Artykuł będący sprostowaniem trzeba też zamieścić na własnej stronie internetowej. Dlaczego? Otóż często się zdarza, że materiały (szczególnie te krytyczne!) są powielane lub wielokrotnie cytowane w sieci – osoby, które trafią na taką krytykę, często mają tendencję do wchodzenia na stronę internetową krytykowanej firmy. Dla nich właśnie między innymi warto zamieścić tam sprostowanie.

Ale to jeszcze nie koniec. Bo przecież na firmową stronę www będą zaglądać też osoby, które nie miały okazji zapoznać się z krytycznym artykułem. Dlatego właśnie – na stronie ze sprostowaniem – dobrze jest dać krótką informację o tym, że jest to odpowiedź na krytyczny artykuł zamieszczony w sieci (inaczej przypadkowy internauta może poczuć się lekko zdezorientowany, natrafiając na sprostowanie bez żadnego kontekstu). Słowem: firma nie może obawiać się krytyki i przyznawania się do tego, że ktoś ją gdzieś skrytykował. Stara zasada głosilniech mówią o nas dobrze lub źle – byleby mówilTT

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>