Jak prowadzić własną listę mailingową

Przy zakładaniu listy mailingowej należy też wstępnie określić, jak często będą pojawiać się na niej nowe wiadomości (nie dotyczy to list dyskusyjnych – tutaj liczba i natężenie wypowiedzi zależą od wszystkich użytkowników). Klient, który wpisuje się na przykład na listę dystrybucyjną biuletynu, chce wiedzieć, czy będzie go otrzymywał raz w miesiącu, w każdy wtorek czy codziennie.

Czy będzie możliwość personalizacji przekazu. Coraz więcej serwisów stosuje personalizację – możliwość wyboru rodzaju informacji, które będą rozsyłane do konkretnych osób. Jakie będą techniki pozyskiwania nowych adresów. Firma, która decyduje się na założenie własnej listy mailingowej, musi też podjąć decyzję, jakie będą techniki pozyskiwania nowych adresów, jakie informacje na temat użytkowników zamierza gromadzić i gdzie będzie promowała listę. Najczęściej listy takie są budowane na podstawie adresów osób, które odwiedzają firmowe strony www (znajduje się na nich formularz umożliwiający dokonanie subskrypcji).

W późniejszych akcjach mailingowych należy zawsze pamiętać, jakie były założenia projektu, i starać się ich przestrzegać. Nie świadczy dobrze o firmie, gdy poleca ona subskrypcję cotygodniowego biuletynu, po czym wysyła codziennie do subskrybentów kilka przesyłek reklamowych.

Lista subskrypcyjna – rozwiązanie dla zainteresowanych osób. Dobrze zaplanowana i profesjonalnie prowadzona dobrowolna lista subskrypcyjna (opt-in) jest bodaj najskuteczniejszą metodą wykorzystywaną w marketingu e-mailowym. Warunkiem powodzenia jest jednak zagwarantowanie, że przesyłki rzeczywiście będą trafiać wyłącznie do osób, które sobie tego zażyczyły: dlatego też należy zwrócić szczególną uwagę na formę zapisywania się na listę oraz łatwość rezygnacji z subskrypcji.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>