Informacje o akcjach promocyjnych w sieci

Firma prowadząca serwis może również zachęcać internautów do zmiany ustawień ich przeglądarek – dodawania strony do folderu „ulubione” (odnośnik ma zwykle postać: dodaj do ulubionych) lub nawet ustawiania jej jako strony startowej (ustaw jako startową, startuj z nami, ustaw stronę domową itd.). Po kliknięciu na taki odnośnik uruchamia się automatycznie skrypt, który najpierw prosi internautę o potwierdzenie chęci dokonania zmian w ustawieniach przeglądarki (chodzi tu o wyeliminowanie przypadkowych kliknięć), a następnie dodaje stronę do „ulubionych” lub ustawia ją jako startową.

Marketing wirusowy bardzo często jest też wykorzystywany do wspierania innych działań promocyjnych w sieci, przy czym może mieć tu dwie formy: scentralizowaną (inicjowaną przez organizatora) bądź też rozproszoną (podejmowaną przez internautów). Nieformalne wspieranie działań promocyjnych przez organizatora polega zwykle na rozsyłaniu pocztą elektroniczną do grup klientów bądź też do grup dyskusyjnych informacji o promocjach (tu trzeba być bardzo ostrożnym, a przesyłka nie może mieć wyłącznie komercyjnego charakteru – pisaliśmy o tym przy okazji omawiania spamu). W ten sposób firmy najczęściej przekazują informację o działaniach w zakresie promocji sprzedaży: wprowadzonych rabatach, darmowych wersjach oprogramowania itd. O wiele bardziej skutecznym narzędziem jest rozsyłanie informacji przez samych internautów: zdecydowanie wzrasta wówczas akceptacja, a więc i wiarygodność przekazu. W zasadzie nigdy nie wiadomo, jaki odzew wywoła prowadzona przez nas kampania, dlatego też trudno jest planować tego typu działania. Jest bardzo prawdopodobne, że możemy liczyć na odzew w wypadku superatrakcyjnej promocji cenowej lub bardzo interesującej kampanii reklamowej. Ostatnio jedna ze szkół biznesu zorganizowała kampanię banerową, a w reklamie znalazło się hasło FDlaczego pracodawca ugania się za Izą? Skutek był taki, że kilka dni po sieci krążyły pytania internautów typu: I jak? Wiesz już, dlaczego on się ugania za Izą? Jest to doskonały przykład kampanii reklamowej, która zdołała wzbudzić duże zainteresowanie i uruchomić mechanizmy przekazu niefor- malnegoj

Wobec natłoku informacji komercyjnych w Internecie przekaz nieformalny będzie zyskiwał coraz większe znaczenie. Warunkiem powodzenia tego typu akcji jest zawsze staranne przygotowanie pozostałych elementów kompozycji promocyjnej (promotion mix): jedynie wtedy jest szansa, że internauci nie tylko odnajdą stronę firmy w sieci, lecz także polecą ją swoim znajomym.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>