Google www.google.com – kontynuacja

Dla właściciela witryny najważniejsza jest odpowiedź na pytanie: w jaki sposób Google ustawia ranking stron. Informacje na ten temat są oczywiście tajne, Google podaje jedynie bardzo ogólne wskazówki.

Podstawą oceny jest autorski system PageRank, który w procesie pozycjonowania serwisów wykorzystuje odnośniki. Jak czytamy na stronach Google, łącze ze strony A do strony B jest traktowane jako oddanie głosu przez stronę A na stronę B. Automat analizuje również stronę, która „oddała głos” – im wyższa jest jej ocena, tym głos taki jest ważniejszy.

System PageRank jest oczywiście sprzężony z tekstową bazą danych, dzięki której w wynikach wyszukiwań wyświetlane są strony odpowiadające tematycznie szukanemu słowu lub frazie. Google nie podaje niestety żadnych bliższych informacji na ten temat – wiadomo jedynie, że sprawdzana jest zarówno zawartość ocenianej strony, jak i serwisów, które zamieściły do niej odnośniki.

Baza danych Google jest aktualizowana co cztery tygodnie: powoduje to oczywiście zmiany w rankingu stron. Jest to efekt przetasowań w całym rankingu (pojawiają się nowe strony, inne są usuwane, jeszcze inne zmieniają swoją pozycję względem pozostałych).

Oto kilka wskazówek, które pomogą w zajęciu dobrej pozycji w rankingu stron wyszukiwarki Google: m Dobrze jest zarejestrować stronę w katalogach współpracujących na zasadach partnerskich z Google – to jest Yahoo! (www.yahoo.com) oraz Open Directory Project (www.dmoz.com).

Korzystne jest uczestnictwo w procesie wymiany odnośników – należy przy tym zwrócić uwagę na jakość witryn, z którymi dokonujemy wymiany (przede wszystkim na ich zgodność tematyczną z naszą witryną oraz na to, jak są odwiedzane).

Niewiele pomoże natomiast uczestnictwo w płatnych systemach wymiany odnośników, szczególnie w takich, w których łącza są wyświetlane losowo, na różnych witrynach, niekoniecznie tematycznie zbliżonych do naszej.

Google tępi wszelkie przejawy oszustwa, w szczególności różnego rodzaju techniki maskowania (prezentowania wyszukiwarce parametrów strony, które w żaden sposób nie korespondują z jej rzeczywistą zawartością: przykładem może być użycie słowa kluczowego „sex” dla zwykłej witryny firmowej).

Nie ma również sensu masowe tworzenie doorway pages, czyli stron, które służą jedynie przekierowaniu ruchu na daną witrynę. Tego typu działania są również eliminowane przez robota indeksującego strony.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>