Formularz e-mailowy

Odwiedzający serwis może mieć sugestie lub pytania do jego twórców. Dlatego też należy bezwzględnie pamiętać o umieszczeniu formularza umożliwiającego wysłanie listu elektronicznego do właściciela witryny.

Lista potrzebnych kontaktów. Sam formularz e-mailowy nie wystarczy: odwiedzający serwis dziennikarz może chcieć skontaktować się z konkretną osobą w firmie. Dlatego trzeba pamiętać o umieszczeniu w serwisie listy pracowników, przy czym każdy powinien być wymieniony z imienia i nazwiska, obok zwykle podaje się piastowaną w firmie funkcję i numer bezpośredniego telefonu. Oczywiście w sieci publikujemy informacje na temat pracowników, którzy będą się kontaktować z dziennikarzami. Nieporozumieniem jest na przykład opublikowanie w części dla prasy telefonu dyrektora handlowego, który nie chce rozmawiać z dziennikarzem, odsyłając go każdorazowo do rzecznika prasowego.

Przy okazji należy wspomnieć o nowym trendzie: w sieci powstają coraz częściej komercyjne biura prasowe, będące wyspecjalizowanymi serwisami dla dziennikarzy. Idea działania takiego biura jest prosta: jedno przedsiębiorstwo udostępnia swój serwer wielu firmom, które prowadzą tam – za opłatą – swoje serwisy dla dziennikarzy. Są to centra dystrybucji informacji prasowych, z których dziennikarze dość chętnie korzystają. Przykładem rozwiniętego serwisu tego typu jest amerykański PR Newswire (www.prnewswire.com).

W Internecie jest sporo miejsc, gdzie są publikowane informacje na temat wydarzeń w sieci i poza nią. Witryny takie można pogrupować według kilku kategorii: portale internetowe, wortale tematyczne, serwisy i periodyki sieciowe, strony gazet i czasopism, wreszcie strony zajmujące się wyłącznie publikowaniem komunikatów firmowych dla prasy.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>