E-MAIL – POCZTOWA KOMUNIKACJA Z KLIENTEM

Trudno sobie obecnie wyobrazić funkcjonowanie nowoczesnego przedsiębiorstwa bez poczty elektronicznej, którą przesyłane są tysiące dokumentów – zarówno wewnątrz struktur organizacyjnych, jak i w korespondencji zewnętrznej. E-mail zrewolucjonizował pracę firm, stwarzając możliwość natychmiastowego przekazu informacji, w tym plików multimedialnych, do dowolnego miejsca na ziemi.

Jak nietrudno się domyślić, tak niezwykle dynamiczne medium zostało bardzo szybko dostrzeżone przez specjalistów od marketingu, którzy zaczęli stosować pocztę elektroniczną do własnych, zawodowych celów. Marketing oparty na poczcie elektronicznej jest jednak wciąż niedoceniany: z badań IAB/PwC z czerwca 2002 roku wynika, że w Stanach Zjednoczonych zaledwie 3 proc. budżetów przeznacza się na działania reklamowe za pośrednictwem poczty elektronicznej. W Polsce w 2001 roku na mailing przeznaczono 12 proc. budżetów reklamowych. Należy zaznaczyć, że wykorzystanie poczty elektronicznej w marketingu jest bardzo tanie, dlatego też budżety przeznaczane na ten cel są i będą relatywnie niewielkie.

W ostatnim czasie popularność poczty elektronicznej jako narzędzia skutecznej promocji w Internecie systematycznie rośnie, głównie za sprawą zmęczenia internautów tradycyjnymi formami reklamowymi, przede wszystkim tymi bardziej inwazyjnymi (wyskakujące okienka typu pop-up czy pop-under, ładujące się na całej stronie interstitiale czy czasowo uniemożliwiające poruszanie się po witrynie nakładki reklamowe, czyli top-layery).

Wspomniane badania jednoznacznie potwierdzają więc tezę o rosnącym zainteresowaniu pocztą elektroniczną jako narzędziem działań promocyjnych. Dlatego też należy dokładnie zapoznać się z zasadami komunikacji za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zasadami redagowania przesyłek elektronicznych – by móc z powodzeniem wykorzystywać ten kanał w działalności marketingowej.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>