Działania promocyjne a ruch na witrynie cz. II

W dniach 8-14 przeprowadzono kampanię promocyjną, w trakcie której oglądalność znacznie wzrosła. Po zakończeniu kampanii liczba odsłon strony znów ustabilizowała się, lecz na poziomie wyższym niż przed promocją.

Źródtcr. opracowanie własne na podstawie statystyk wygenerowanych przez program Webalizer (www.webalizer.com) Do mierzenia długookresowego działania programu promocyjnego służy wskaźnik WOP, obrazujący wzrost liczby odwiedzin strony w efekcie kampanii promocyjnej, już po jej zakończeniu: gdzie WOP – wskaźnik wzrostu liczby strony odwiedzin po zakończeniu promocji, Ol – liczba odwiedzin strony przed realizacją programu promocyjnego, 02 – liczba odwiedzin strony po zakończeniu działań promocyjnych.

Podobnie jak w wypadku wskaźnika WOT, porównujemy ze sobą takie same przedziały czasowe w okresie przed kampanią promocyjną i po jej zakończeniu. Jeśli w miesiącach przed kampanią średnia oglądalność strony wynosiła 30 000, a po kampanii wzrosła do 37 500 miesięcznie, to wskaźnik wzrostu liczby odwiedzin wynosi: WOP = (37 500 – 30 000) / 30 000 x 100% = 25%\

Dzięki programowi promocyjnemu oglądalność strony www podniosła się o 25 proc., widać więc długookresowe oddziaływanie kampanii. Ocena wyniku zależy oczywiście od konkretnej kampanii i założonych na jej początku celów.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>