Daughter Windows, on-exit ads

Daughter windows, czyli okna-córki, to samodzielne okna przeglądarki, otwierające się wraz z żądaną stroną www. Ze względu na spore rozmiary powierzchni reklamowej mogą zawierać najrozmaitsze elementy.

Odmianą są tak zwane on-exit ads – chyba najbardziej uciążliwa forma reklamy, wykorzystująca mechanizm JavaScript, której zdecydowanie nie polecamy. Polega na otwieraniu nowej strony www w momencie, gdy internauta próbuje zamknąć oglądaną właśnie stronę. Mechanizmy te są masowo wykorzystywane na stronach z treściami dla dorosłych.

Top-layer to również dość agresywna forma reklamy. Jest to przezroczysta nakładka na okno przeglądarki, umożliwiająca emisje reklam „na wierzchu” oglądanej strony www. Ponieważ obraz zostaje nałożony na stronę, w trakcie trwania animacji nawigacja jest poważnie utrudniona, a internauta zostaje wręcz zmuszony do obejrzenia przekazu reklamowego.

Po zakończeniu animacji, która zwykle trwa kilka, maksymalnie 10 sekund, obraz jest zwijany do małego elementu, który pozostaje na stronie. Użytkownik może go zostawić, zamknąć lub kliknąć nań, by ponownie obejrzeć animację.

Z uwagi na agresywność formy należy zawsze pamiętać o ograniczaniu wielokrotnego kontaktu użytkownika z reklamą, co można określić w parametrach kampanii na poziomie adserwera. Jest to reklama typu push, wykorzystująca możliwości dynamicznego HTML. Na witrynie pojawiają się niewielkie, poruszające się elementy – zwykle logo reklamodawcy.

Elementy DHTML pojawiają się często przy kursorze, znikają po określonym czasie (zwykle 10 lub 20 sekund). Na stronie pozostaje baner, który wzmaga siłę przekazu (dlatego też ten rodzaj kampanii bywa zwykle łączony z tradycyjną kampanią banerową).

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>