Czy lista będzie moderowana (kontrolowana)

W wypadku rozsyłania informacji czy publikowania biuletynu lista jest zawsze moderowana, a nawet jednostronnie zablokowana – komunikacja następuję wyłącznie w kierunku od firmy do odbiorcy. Dlatego też należy pamiętać, by przesyłki zawierały adres e-mailowy, na który można przesyłać uwagi do firmy (w przeciwnym wypadku odpowiedzi internautów będą odbijały się od zablokowanego adresu listy mailingowej). Jeśli lista nie jest zablokowana, dyskusja na niej prowadzona może być moderowana lub nie – najczęściej jednak wybierany jest wariant z kontrolą. Musimy wtedy pamiętać, by do obsługi listy oddelegować odpowiedzialną osobę, która będzie na bieżąco monitorowała wiadomości i wysyłała je na serwer.

Jaka będzie procedura zapisu na listę i rezygnacji z listy. Większość list jest otwarta – może się na nie wpisać każda osoba, która odwiedzi stronę www. Istnieją również listy zamknięte, na których wpisy są dokonywane wyłącznie przez uprawnioną do tego osobę, np. administratora serwisu (za pomocą takich list rozsyłane są na przykład płatne biuletyny sieciowe) LW wypadku list otwartych należy przygotować sprawny mechanizm, dający możliwość dokonywania i anulowania subskrypcji na stronie wwwJeśli czynność ta nie zostanie zautomatyzowana, zarządzanie listą może być poważnie utrudnione.

Jaki format przesyłek będzie akceptowany. Należy określić, czy lista będzie przyjmowała wyłącznie przesyłki tekstowe, czy również w bardziej obciążającym serwer formacie html. Niektóre listy oferują możliwość wyboru formatu przez konkretnego użytkownika.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>