Cenowe środki promocji sprzedaży w Internecie

Najczęstszym sposobem cenowej promocji sprzedaży w Internecie są obniżki cen – ich celem jest nagrodzenie użytkownika za sam fakt odwiedzenia strony i złożenia zamówienia w sieci. Ten sposób jest często wykorzystywany przez wydawnictwa lub księgarnie, dla których stworzenie możliwości składania zamówień przez Internet jest najtańszym sposobem pozyskiwania klienta (mogą więc – bez ponoszenia dodatkowych kosztów – udzielać w sieci większych rabatów).

Innym cenowym sposobem na zachęcenie potencjalnych klientów do składania zamówień przez Internet mogą być premie dla osób, które dokonują takich zakupów systematycznie (jest to de facto premia za lojalność, czyli wynagrodzenie stałych klientów). Firma, która decyduje się na ten typ promocji, musi jednak zapewnić sobie techniczną możliwość identyfikacji klientów przez system. Niezbędne będzie również wcześniejsze wypełnianie ankiety przez użytkownika, na podstawie której zostanie on zidentyfikowany jako stały klient.

Premie mają przede wszystkim za zadanie budowanie lojalności klienta. Bardzo często zachęcają one do ponownych odwiedzin ośrodka www, z drugiej strony są – podobnie jak wcześniej wymienione metody promocji sprzedaży – ważnym źródłem informacji o klientach (dzięki ankietom wypełnianym przy zakupie).

Jeśli firma posiada sklep internetowy, musi uważnie badać logi serwera, starając się ustalić ścieżki poruszania się klientów po serwisie – szczególnie tych, którzy złożyli zamówienie. Pozwoli to określić, które produkty budzą zainteresowanie poszczególnych grup klientów, co z kolei może pomóc w planowaniu późniejszych działań. Może się okazać, że 90 proc. klientów zamawiających produkt A ogląda również produkty B i D – warto wówczas zastanowić się nad wprowadzeniem nowych promocji, na przykład sprzedaży wiązanej. W takim wypadku mamy do czynienia z rabatem udzielanym z tytułu łącznego zakupu dwóch niezależnych produktów.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>