Obok materiałów prasowych, na witrynach zamieszcza się tak zwane back- groundy – obszerniejsze teksty, do których może sięgnąć dziennikarz przygotowujący większe opracowania na temat firmy czy branży. Tu właśnie powinny znaleźć się informacje dotyczące historii i działalności firmy, raporty roczne, memoranda informacyjne itp., przygotowane w różnych formatach. Często materiały takie są dostępne wyłącznie w formacie .pdf-wówczas do dobrego tonu należy umieszczenie pod spodem odnośnika umożliwiającego pobranie przez odwiedzającego bezpłatnego programu Acrobat Reader, pozwalającego czytać takie pliki.
Pliki graficzne, multimedia. Czasem w publikacjach wykorzystywane są pliki multimedialne – warto więc zamieścić takie materiały na witrynie. Trafiają tam: zdjęcia osób zarządzających firmą lub członków organów nadzorczych, zdjęcia zakładów produkcyjnych czy konkretnych wyrobów. Warto też pamiętać o umieszczeniu w sieci własnego logo. Materiały powinny być w różnych rozdzielczościach: niższych dla mediów internetowych oraz wyższych, umożliwiających druk dobrej jakości.
Formularz listy dystrybucyjnej. Ważnym elementem internetowego biura prasowego jest formularz listy dystrybucyjnej dla dziennikarzy, o którym już pisaliśmy wcześniej. Powinien on umożliwiać nie tylko zapisanie się na listę (i – opcjonalnie – wybór interesujących zagadnień), lecz także rezygnację z subskrypcji.
Leave a reply