Automatycznie zbierane dane na witrynie

Jedną z najważniejszych czynności kontrolnych w sieci jest pomiar ruchu na firmowej witrynie www. Najprostszym sposobem, stosowanym jeszcze do dziś przez mniejsze, prywatne serwisy, jest umieszczenie licznika, który mierzy oglądalność danej strony. Sposób działania jest prosty: każde wywołanie strony przez przeglądarkę (czyli nowa wizyta lub odświeżenie strony) powoduje powiększenie stanu licznika o jedną jednostkę. Największą wadą takiego rozwiązania jest to, że licznik nie zbiera żadnych dodatkowych informacji, ograniczając się jedynie do podawania sumarycznej liczby odsłon strony, począwszy od określonego dnia. Licznik nie wygląda ponadto profesjonalnie i nie jest rozwiązaniem polecanym w wypadku firmowych serwisów internetowych.

Przedsiębiorstwa korzystają z bardziej rozbudowanego oprogramowania, umożliwiającego – dzięki tak zwanym logom – dokładniejsze poznanie natężenia i struktury ruchu na witrynie. Logi to zapisy wszystkich żądań ze strony klientów, generowane przez oprogramowanie na danym serwerze www.

Można przetłumaczyć to następująco: użytkownik korzystający z komputera invest.com.pl 1 września 2002 roku o godzinie 14.15 wywotat stronę edukacja.php, korzystając z protokołu http 1.0 (wersja protokołuj, próba się powiodła (kod wynikowy 200), pobrał plik o rozmiarze 2552 bajtów, odwołanie nastąpiło z adresu http: //www. onet.pi, użytkownik posiada oprogramowanie Windows oraz MS Expłorer w wersji 6.0.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>